A critical reflection on the treatment of AI system’s 'agency' in the (Spanish) media
DOI:
https://doi.org/10.47756/aihc.y7i1.117Palabras clave:
AI, science journalism, philosophy of AI, creativity, MLResumen
For some time now the reception and communication of the achievements of artificial intelligence systems in the media seem to revolve around a number of similar tropes and rhetorical structures. The attribution of 'agency' and intention to the artificial systems created, the granting of superhuman powers to these systems, and the supposedly logical consequence of the elimination of domains in human practice are some of the common points in these reports on the media. Recent cases related to DALL-E and GPT-3 are analyzed and commented on in this paper. Several problems related to hyperbolic and misplaced reporting are discussed.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2022 Ariel Guersenzvaig, Ramon Sangüesa
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.
AMexIHC hace todo el esfuerzo para asegurar la precisi´n y rigurosidad de la informaci´ón (el "Contenido") contenida en nuestras publicaciones. Sin embargo, AMexIHC y nuestros representantes no representan o garantizan de ninguna manera la precisi´ón, completitud o pertinencia de el Contenido para ning´ún propósito. Cualquier opinión y punto de vista expresados en esta publicación son las opiniones y puntos de vista de los autores, y no son de ninguna manera los puntos de vista o con anuencia de AMexIHC. La precisi´ón de el Contenido no debería ser confiada en su totalidad y debería ser corroborada con las fuentes primarias de informaci´ón.