Superficies interactivas flexibles para fomentar el juego cooperativo en niños de preescolar
DOI:
https://doi.org/10.47756/aihc.y1i1.22Keywords:
Superficies interactivas, Juego cooperativo, Niños de preescolar, Superficies flexiblesAbstract
Los niños de preescolar tienen dificultades para aprender a trabajar juntos y jugar de forma cooperativa. Las maestras promueven la cooperación para enseñar a los preescolares a completar tareas trabajando en conjunto. Las superficies interactivas son apropiadas para potenciar la colaboración en los niños y usan estímulos multi-sensoriales para mantener su atención. En esta investigación, se pretende identificar los mecanismos de juego cooperativo adecuados para integrarlos en la tela interactiva MúsicaFlexible. Y posteriormente evaluar su capacidad de promover juego cooperativo entre niños de preescolar.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Vianey Vázquez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
AMexIHC make every effort to ensure the accuracy and rigour of all the information (the "Content") contained in out publications. However, AMexIHC and our representatives make no representations or warranties whatsoever as to the accuracy, completeness, or suitability for any purpose of the Content. Any opinions and views expressed in this publication are the opinions and views of the authors, and are not the views of or endorsed by AMexIHC. The accuracy of the Content should not be relied upon and should be independently verified with primary sources of information.